דו"ח יוניצ"ף: "ישראל רביעית בעולם המפותח במספר הילדים העניים"

אבי יעקב No Comments on דו"ח יוניצ"ף: "ישראל רביעית בעולם המפותח במספר הילדים העניים"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דו"ח יוניס"ף שפורסם אתמול מגלה כי כשליש מהילדים בישראל חיים מתחת לקו העוני. בדו"ח מוצג כי בישראל שיעור העוני בקרב ילדים עלה מ-2008 עד 2012 מ-35.1% ל-35.6%. למרבה הבושה את ישראל מקדימות ברשימה רק יוון, לטביה וספרד.

יו״ר ש״ס אריה דרעי אמר בתגובה לדו"ח ״נתניהו לפיד ובנט תפסיקו להרעיב את ילדי מדינת ישראל״. ״הנתונים המזעזעים של דו״ח יוניצ"ף על מצב העוני בישראל הוא בושה וחרפה לממשלת ישראל ונורת אזהרה על מה שעלול להתרחש אם ממשלת ישראל תמשיך במדיניותה להתעלם מיוקר המחיה ומצב הרווחה בישראל, במקום לעסוק בחוקים פופוליסטיים והצעות הזויות על ליבני ליברמן ושאר חברי הממשלה להתכנס ולהחזיר לאלתר את הקצבאות שנלקחו מילדים אומללים אלו״

השר עמיר פרץ מתריע כי אם הממשלה לא תפעל באופן חד וממוקד בטיפול בשכבות החלשות וצמצום הפערים הדבר יוביל למרי חברתי-אזרחי.

"דו"ח העוני הוא כתם שחור על על מצחה של החברה הישראלית. זהו נגע כלכלי, חברתי ומוסרי שאסור להתעלם ממנו. אחזור ואדרוש מהממשלה לבחון את ההחלטה לגבי ישום הדו"ח למלחמה בעוני, לפעול להעלאת שכר המינימום ולבנות סל מוצרים בסיסי ללא מע"מ לכל משפחה. הצבעתי נגד התקציב ובישיבת הממשלה התרעתי כי אם לא נפעל באופן ממוקד לטיפול בשכבות החלשות וצמצום הפערים בישראל משבר העוני ימשך ויוביל למרי חברתי ואזרחי של ממש."



0 תגובות